Mateřská škola Zborovice

Úkoly 11.5. - 15.5.

Rozmary počasí

 Rozumové, jazykové, literární činnosti:

  • jaký je dnes den? Jaké jsou dny v týdnu? Vyjmenujeme si je. Jaké je dnes datum? Jaký je měsíc? Jaké je roční období? Jaké je dnes počasí? Je počasí stejné v každém ročním období nebo se liší? Jaké počasí je na podzim, jaké v zimě, na jaře a v létě? Prohlížení encyklopedie s obrázky  počasí. Jaké může počasí být? Jak se předpovídá počasí? Podle čeho poznáme, jaké počasí bude?
  • pojmenovávání a slabikování obrázků - JASNO, POLOJASNO, ZATAŽENO, SNÍH, DÉŠŤ, BOUŘKA, VÍTR…

 Předmatematické činnosti:

  • rozeznat co je menší x větší x největší
  • najdi tvary v místnosti (trojúhelník, čtverec, obdélník, kruh)
  • Kapky deště

 Pohybové činnosti:

  • Povětrnostní podmínky

Maminka je rosnička na dané povely děti reagují pohybem

Prší – rozevíráme deštníky

Louže – děti chodí po místnosti a překračují velké kaluže

Bouřka – a pak náhle zahřmí – tlesk a zakřičíme PRÁSK a zakryjeme si uši

Sněží – mneme si prsty o sebe a pokládáme je pomalu na zem

Vítr – cloumá s nimi vítr – kolébáme se dopředu, dozadu

Vichřice – vítr zesílil – chytíme se něčeho, aby nás neodnesl

Mlhavo – chodíme opatrně po místnosti a rukama tápeme před sebou

 Déšť

Kap, kap, kapi, kap. (klepání ukazováčkem do dlaně)

Prší, prší, kam půjdeme, (naznačit pohybem prstů déšť)

v dešti zůstat nemůžeme. (otáčíme hlavou do stran)

Schováme se pod okap, (sed do dřepu)

tam to kape, kapi, kap. (klepání ukazováčkem do dlaně)

 Kap, kap, kapi, kap. (klepání ukazováčkem do dlaně)

Prší, prší, to je vody, (naznačit pohybem prstů déšť)

nebojme se nepohody. (otáčíme hlavou do stran)

Pod stromem se schováme, (sed do dřepu, sehnuté ruce nad hlavou)

 na sluníčko počkáme. (prstem naznačíme tvar slunce)

 Kap, kap, kapi, kapi, kap. (klepání ukazováčkem do dlaně)

Prší, prší, to je deště. (naznačit pohybem prstů déšť)

schováme se pod keřem, (sed v dřepu)

až přestane, půjdem ven. (stoj, chůze na místě)

 Výtvarné, pracovní činnosti:

  • kaluže - děti na výkrese vytváří kaluže foukací metodou, dokreslí holiny na hotovou kaluž
  • Foukání brčkem do vody – vřící voda
  • Ťukání prstíky na hladinu vody – pokapkávání, jemný deštík, hustý déšť, liják
  • Vodní mlýnek – vodní vír

 Hudební činnosti:

  • Relaxační hudba déšť
  • opakování písníček které se děti naučily (kolo kolo mlýnský, pásla ovečky, to je zlaté posvícení, travička zelená, sedí liška pod dubem….) poslech známých písniček

Enviromentální činnosti:

  • využití odrážedel, dětských kol, koloběžek, vycházky pozorování a pojmenovávání dopravních prostředků, správné přecházení přes silnici, poznávání značek, sledování okolní přírody, vsi