Mateřská škola Zborovice

Úkoly od 25.5. do 29.5.

Co se děje v trávě

Rozumové, jazykové, literární č.:   

  • Co se děje v trávě? Kdo žije na louce, pod pařezem, na stromě, kdo létá na kytičky, trávu?
  • Jaký hmyz a zvířátka, která žijí v trávě známe?
  • Jaké znáš luční kvítí
  • Nakresli včelky
  • Kdo kde bydlí
  • Názvy hmyzu, zvířátek v trávě, květin – slabikování a vytleskávání
  • Foukání do brčka – posouvání vatové kuličky jako potravy
  • Hry s písmenky – skládání názvu motýla, broučka, květiny
  • Rozlišování podobných a stejných tvarů

Pohybové činnosti:

  • Šnečku, šnečku, vystrč růžky : lezení látkovým tunelem
  • Lanový šnek: chození bosýma nohama do spirály po laně
  • Na hmyz – se zvukovými signály (triangl, bubínek, dřívka, hudba) děti reagují podle toho jaký jsou hmyz – mravenci do trávy, žížaly do hlíny, včelky na kytičky
  • Hra na housenky (spolupráce dětí v zástupu při chůzi a pohybu) zvedání nohou v koleni, vysoké našlapování, předávání míčku pod nohama, předávání míčku nad hlavou, chůze v před, chůze v zad
  • Pohybová hra Rafaela ( Já jsem vaše kámoška Rafaela stonožka….)
  • Na včelí královnu – s básničkou, kdy děti si musí na tlesknutí stoupnout do zástupu za včelí královnu :

 „Z úlu včela vyletěla, pokoje si nedá,

   hodně medu prý by chtěla, na kvítek si sedá,

   k večeru, když každý loudí rosu pro svůj květ,

   letí včelka, nezabloudí, v úle bude hned!“

 KRÁLOVNA: „Bzzzz, včelky, do úlu!  A tleskne (děti si běží stoupnout do zástupu  za včelí královnu)

Výtvarné, pracovní, polytechnické č.:

  • Grafomotorická cvičení: malujeme šnečka, pěkně do kolečka, včelka letí kolem kytičky
  • Pozorování v encyklopedii hmyz, květiny
  • Modelování mravenců, brouků, žížaly, hada….
  • Opakování barev motýlek letí na kytičku
  • Posloupnost – jak roste květina
  • Skládání obrázků (puzzle letní květina, Vlčí mák)
  • Nakresli Ferdu mravence dle obrázku

Hudební č.:

  • Beruško, půjč mi jednu tečku
  • Travička zelená
  • Chytila jsem na pasece žížalu
  • Komáři se ženili
  • Mravenčí ukolébavka, plus cvičení s padákem

Předmatematické č.

  • Grafické napodobování tvarů
  • Orientace v oboru 1-10 (méně x více, přiřazování čísla k počtu, tvoření skupin dle zadání)
  • Počítáme, přidávání a ubírání vždy o jednu tučku -Beruška, pracovní listy

 Enviromentální činn.:

  • Pozorování broučků, žížal, mravenců lupou
  • Pozorování motýlů
  • Hra s hlínou, vodou, trávou, mechem na zahradě, stavění domečků a skrýší pro broučky
  • Výroba nášlapné dráhy pro masáž chodidel (různé přírodní materiály: tráva, klacíky, písek, kamínky, listy, dřevěné desky…)
  • Výroba herbáře ( kopřiva, pampeliška, violka, heřmánek, hluchavka, heřmánek, vlčí mák) nápomoc encyklopedie