Předškolní příprava 6.4.-9.4.-Příroda na jaře
Rozumové a předmatematické činnosti: · upevňování povědomí o rozmanitosti jarní přírody, o změnách, pohybu a vývoji v přírodě – praktické pozorování jarních květin, travin, keřů, stromů · chápat základní časové pojmy a umět k nim přiřadit denní úkony (například: ráno + snídaně, dopoledne + škola, poledne + oběd, noc + spánek, atd.) · opakování barev a rozlišování jejich odstínů · porovnávání hmotnosti u věcí nebo hraček – co je lehké, těžší, nejtěžší nebo stejně těžké |
Hudební a rytmické činnosti: · poslech a zpěv písní dle vlastního výběru · učení písně „Když se jaro připraví“ – viz příloha · určování hlásky na začátku slov |
Výtvarné a pracovní činnosti: · kresba, malba, výroba jarních květin s použitím barev, fixů, papírů, štětce, korkového špuntu nebo prstů – viz příloha · pracovní listy – viz příloha: 1) Nácvik střihání nůžkami 2) Grafomotorika – horní oblouk 3) Identifikace odlišného obrázku – porovnávání velikostí |
Jazykové a literární činnosti: · učit se samostatně vyjádřit své myšlenky · vést rozhovor na téma „jak vypadá jaro“, „barvy jara“ · učení básně „Pampelišky“ – viz příloha · vymyslet si vlastní krátký příběh o jaru, přírodě nebo květinách |
Pohybové činnosti: · procházky po okolí, jízda na dopravních prostředcích · chůze s překračováním překážek · výskoky a seskoky z vyšší roviny · nácvik hodu míčem do výšky nad sebe a chytit jej |